specjalistyczne usługi doradztwa transakcyjnego

Relacja z Seminarium "Pokolenie Doświadczeń" w Target Marketing

21 listopad 2012

19 listopada br. w gmachu Ministerstwa Gospodarki w Warszawie odbyło się Seminarium pt.: „Pokolenie Doświadczeń, Customer&User Experience. Było to pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce, które skupiło zarówno decydentów CEO, CEM jak i Dyrektorów E-biznesu oraz marketingu nad nowym podejściem do zarządzania – zarządzania poprzez doświadczenia Klientów i e-Klientów.

Podczas wystąpień polscy i zagraniczni eksperci z obszaru Customer i User Exeprience, przekonywali jak ważne jest kompleksowe spojrzenie na te dwie grupy Klientów oraz jak wykorzystać wiedzę o współczesnych Klientach i e-Klientach do budowania strategii i pozycji rynkowej firm. Wydarzenie spotkało się z ogromnym zainteresowaniem, na sali gościło 300 uczestników.

Seminarium zainaugurował Sebastian Christow, Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki. Prowadzącym spotkanie był Juliusz Donajski, Członek Rady Wydawnictwa VFP Communications LTD. Wydarzenie mogło odbyć się w ramach Projektu ”Katalizator Innowacji”. Jego organizatorem jest Fundacja Obserwatorium Zarządzania, instytucja otoczenia biznesu (IOB), zajmująca się problemami przedsiębiorczości, wdrażaniem innowacji oraz edukacji ekonomicznej społeczeństwa i biznesu.

Seminarium było doskonałą okazją, aby poznać bieżące trendy i case study największych graczy rynkowych i ekspertów psychologii marketingu oraz User Experience i Design Thinking. Gościem specjalnym był Nick Sohnemann, człowiek który mieszka w przyszłości, i który zawitał do nas, by pokazać jak będzie wyglądał świat w roku 2021.

Wkraczamy w erę technologii, która całkowicie zmienia sposób dotarcia do współczesnego Klienta. Koniec z przekazem wyłącznie graficznym. To początek komunikacji zakończony akcją call to action. Przykład etykiety ketchup zmieniającej się w książkę kucharską; reklamy prasowej Nike konwergującej ekspozycje buta w możliwość natychmiastowego wyboru: modelu, koloru, rozmiaru, zakupu czy też innowacyjne okulary Google, których premiera planowana jest na przyszły rok – potwierdzają tezę, iż era ta, wkracza szybciej niż nam się wydaje.

Nowe pokolenie konsumenta wymaga od nas Customer Experience. To zbiór zarówno zarządzania jakością (produkt, usługa, proces sprzedaży, dostawy, obsługi posprzedażowej, kompetencji pracowników, obsługi firmy i reklamacji, etc) jak również dbałości o EMOCJE KLIENTA, o PROCES wg. KLIENTA („wejdź w buty klienta”) oraz WSPÓŁPRACY W ORGANZIACJI. To wszystko składa się na Customer Experience Management: „Dla i w każdym punkcie styku FIRMA-KLIENT” zaznacza Marta Łukawska – Daruk z P4 Sp. z o.o. (Play).

Dr Agnieszka Szóstek z School of Form podkreśliła, że żyjemy na przełomie trzech epok, czyli życia społeczeństw: przemysłowego, marzeń oraz kreatywnego, co ma wpływ na projektowanie zorientowane na współczesnego Klienta. Każdy projekt powinien zacząć się od poznania swoich użytkowników i ta wiedza powinna być rozdystrybuowana z zespole.

Na przykładach Hollywood, Amtrak, Mineral and Chemical Corporation oraz Forda Prof. dr hab. Andrzej Falkowski z Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej opowiedział o psychologii motywacji w doświadczeniach Klientów. „Biznes jest procesem, dzięki któremu konkretne grupy otrzymują to, czego potrzebują i co pragną osiągnąć” – mówił.

Rafał Klepacz z Fundacji Obserwatorium Zarządzania oraz Magdalena Równicka z Alior Bank podkreślali, że dzięki prowadzeniu konsekwentnej polityki wysokiej jakości obsługi, można szybko stać się liderem w swojej branży, w tej właśnie kategorii.

Podczas Seminarium, które było 17 spotkaniem decydentów w ramach Projektu „Katalizator Innowacji”, wystąpiło 23 prelegentów, którzy zapoczątkowali rozmowę i żywą dyskusję na temat nowego Pokolenia Doświadczeń. Mamy nadzieję, że zaprezentowane zmiany strategii firm w oparciu o nowe trendy zainspirują decydentów i przybliżą szansę zdobycia i utrzymania znaczącej pozycji rynkowej.

Przypomnijmy, iż jest to inicjatywa, w ramach której firmy mogą otrzymać specjalistyczne usługi doradcze wspierające wdrażanie innowacyjności. W Projekcie skorzystało już 284 firm, a łączna wartość udzielonego wsparcia to 4 mln 139 tys.

Zobacz>>>

Skontaktuj się z nami!

 
Mapa strony