specjalistyczne usługi doradztwa transakcyjnego

Relacja z seminariurm, Menedżer Sprzedaży 21.11.2012

21 listopad 2012

19 listopada br. w gmachu Ministerstwa Gospodarki w Warszawie odbyło się Seminarium pt.: „Pokolenie Doświadczeń, Customer&User Experience”. Było to pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce, które skupiło zarówno decydentów CEO, CEM jak i Dyrektorów E-biznesu oraz marketingu nad nowym podejściem do zarządzania – zarządzania poprzez doświadczenia Klientów i e-Klientów. Podczas wystąpień polscy i zagraniczni eksperci z obszaru Customer i User Exeprience, przekonywali jak ważne jest kompleksowe i łączne spojrzenie na te dwie grupy Klientów oraz jak wykorzystać wiedzę o współczesnych Klientach i e-Klientach do budowania strategii i pozycji rynkowej firm. Wydarzenie spotkało się z bardzo dużym zainteresowaniem, na sali gościło 300 uczestników.

Seminarium zainaugurował Sebastian Christow Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki.   Prowadzącym spotkanie był Juliusz Donajski, Członek Rady Wydawnictwa VFP Communications LTD. Wydarzenie mogło odbyć się w ramach Projektu ”Katalizator Innowacji”. Jego organizatorem jest Fundacja Obserwatorium Zarządzania, instytucja otoczenia biznesu (IOB), zajmująca się problemami przedsiębiorczości, wdrażaniem innowacji oraz edukacji ekonomicznej społeczeństwa i biznesu.
Uczestnicy Seminarium mieli doskonałą okazję, aby poznać bieżące trendy i case study największych graczy rynkowych i ekspertów psychologii marketingu oraz User Experience i Design Thinking. Gościem specjalnym był Nick Sohnemann, człowiek który mieszka w przyszłości, i który zawitał do nas, by pokazać jak będzie wyglądał świat w 2021r.
Wkraczamy w erę technologii, która całkowicie zmienia sposób dotarcia do współczesnego Klienta. Koniec z przekazem wyłącznie graficznym, to początek komunikacji zakończony akcją call to action, przykład etykiety ketchup zmieniającej się w książkę kucharską, czy też reklamy prasowej Nike konwergującej ekspozycje buta w możliwość natychmiastowego wyboru modelu, koloru, rozmiaru i jego zakupu. Era, która wkracza szybciej niż nam się wydaje, czego najlepszym przykładem są okulary Google wprowadzane na rynek już w przyszłym roku.
Nowe pokolenie konsumenta wymaga od nas Customer Experience. To zbiór zarówno zarządzania jakością (produkt, usługa, proces sprzedaży, dostawy, obsługi posprzedażowej, kompetencji pracowników, obsługi firmy i reklamacji, etc) jak również dbałości o EMOCJE KLIENTA, o PROCES wg. KLIENTA („wejdź w buty klienta” oraz WSPÓŁPRACY W ORGANZIACJI. To wszystko składa się na Customer Experience Management: „Dla i w każdym punkcie styku FIRMA-KLIENT” zaznacza Marta Łukawska – Daruk z P4 Sp. z o.o. (Play).

Dr Agnieszka Szóstek z School of Form podkreśla, że żyjemy na przełomie trzech epok, czyli życia społeczeństw: przemysłowego, marzeń oraz kreatywnego, co ma wpływ na projektowanie zorientowane na dla współczesnego Klienta. Każdy projekt powinien zacząć się od poznania swoich użytkowników i ta wiedza powinna być rozdystrybuowana z zespole.
Na przykładach Hollywood, Amtrak, Mineral and Chemical Corporation oraz Forda Prof. dr hab. Andrzej Falkowski z Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej opowiedział o psychologii motywacji w doświadczeniach Klientów. „Biznes jest procesem, dzięki któremu konkretne grupy otrzymują to, czego potrzebują i co pragną osiągnąć” – mówił. Rafał Klepacz z Fundacji Obserwatorium Zarządzania oraz Magdalena Równicka z Alior Bank podkreślali, że dzięki prowadzeniu konsekwentnej polityki wysokiej jakości obsługi, można szybko stać się liderem w swojej branży, w tej właśnie kategorii.

Podczas Seminarium wystąpiło 23 prelegentów, którzy zapoczątkowali rozmowę i żywą dyskusję na temat nowego Pokolenia Doświadczeń. Mamy nadzieję, że zaprezentowane zmiany strategii firm w oparciu o nowe trendy zainspirują decydentów i przybliżą szansę zdobycia i utrzymania znaczącej pozycji rynkowej.

Seminarium poprzedziła sesja poranna – metody twórczego generowania pomysłów, którą poprowadziła Karolina Lisiecka z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Na przykładzie wymyślania jak najwięcej zastosowań myszy komputerowej uzmysłowiła decydentom, jak radzić sobie z pustką w głowie, która przychodzi po kilku minutach najbardziej oczywistych pomysłów, kiedy zaczyna się etap kreatywności i jak ją rozwijać w każdej firmie.

Seminarium „Pokolenie Doświadczeń” było 17 spotkaniem decydentów w ramach Projektu „Katalizator Innowacji”. Przypomnijmy, iż jest to inicjatywa, w ramach której firmy mogą otrzymać specjalistyczne usługi doradcze wspierające wdrażanie innowacyjności. W Projekcie skorzystało już 284 firm, a łączna wartość udzielonego wsparcia to 4 mln 139tys. Serdecznie zapraszamy do współpracy.
Seminarium wspierały media współpracujące: Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, Nowy Marketing, Biznes-firma.pl, mensis.pl, Mam Startup, Menedżer Sprzedaży, OOH Magazine, Brief, SEM Specialist, Online Marketing, Manager.

Zobacz>>>

Skontaktuj się z nami!

 
Mapa strony