specjalistyczne usługi doradztwa transakcyjnego

Pokolenie doświadczeń - wrażenia po konferencji, Hello! Studio, 22.11.2012

22 listopad 2012

„Pokolenie doświadczeń, Customer&User Experience” to seminarium organizowane przez Obserwatorium Zarządzania w ramach Katalizatora Innowacji (projektu, którego celem jest m.in. poszerzenie wiedzy oraz wymianę doświadczeń przedsiębiorców m.in. w obszarze E-biznesu).

Miałam wczoraj przyjemność reprezentować Hello! Studio biorąc udział w seminarium, tym razem
w charakterze słuchacza.

Moje ogólne wrażenia są jak najbardziej pozytywne. Poziom prezentacji ogólnie rzecz biorąc był wysoki
a organizacja sprawna, choć zdarzały się opóźnienia i nieoczekiwane zmiany w kolejności prelekcji. Postaram się w skrócie opisać kilka prezentacji, które zwróciły moją uwagę z różnych względów (nie zawsze pozytywnych).

The world in 2021

Nick Sohnemann

Począwszy od wielkiego wejścia Nicka, prezentacja była świetną pobudką na wzmocnienie po przerwie kawowej. Szybka akcja, interesujące przykłady innowacyjnych rozwiązań takich jak google glasses, augumented reality czy grywalizacji i forma prezentacji na żywo oraz klipów wideo sprawiły, iż widzowie śledzili jego wystąpienie z zaangażowaniem i rozbawieniem. Aż żal, że trwało to tylko pół godziny.

Prawdy i trendy w UX

Łukasz Tyrała

W swojej prezentacji Łukasz skutecznie i przekonująco obalił kilka mitów związanych z UX a także podważył oczywistości, z którymi do tej pory niewielu odważyło się polemizować. Jednym z takich mitów jest przekonanie, że strona główna jest najważniejszą stroną serwisu. Moim zdaniem wszystko zależy od kontekstu. Na przykład w przypadku stron e-commerce powinniśmy przykładać większą wagę do prezentacji produktów. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę mniej rozbudowane strony firmowe to może się okazać, że strona główna ma ogromny wpływ na decyzję klienta.

Kolejną odwieczną zasadą, nad którą warto się zastanowić jest projektowanie stron tak, aby użytkownik miał dostęp do wszystkich (zwykle ważnych) informacji bez przewijania ekranu. Tymczasem wszyscy przyzwyczailiśmy się do scrollowania, i nie stoi ono na przeszkodzie w dostępie do informacji.  To samo dotyczy przekonania o niechęci do czytania tekstów. Wszystko zależy od sposobu prezentacji. Najważniejsze by był on czytelny i nie odwracał uwagi użytkownika od tego co chcemy przekazać.

Dwie perspektywy w projektowaniu na Responsive Web Design

(User Experience i Web Developer)

Katarzyna Kozikowska i Marek Kaczkowski

Moim zdaniem był to jeden z ciekawszych tematów konferencji, głównie z tego względu, iż jest bardzo na czasie. Dlatego trochę żałuję, że przeznaczono na tą prezentację tylko 20 minut a prelegenci co chwilę byli poganiani przez prowadzącego.
W bardzo przystępny sposób zdołali jednak pokazać proces tworzenia strony w oparciu o RWD i jak w tym przypadku przenika się praca działu UX i developerów.
Sam sposób prezentowania był OK, choć  jeden z prowadzących co prawda momentami gubił się we własnych myślach, ale sama bym miała problemy z ich formułowaniem czując taką presję ze strony organizatorów.

Do pozostałych prezentacji, które zwróciły moją uwagę należy „Doświadczenie Klienta buduje rozwój firmy” – case study Alior banku (Rafał Klepacz), która pokazała świetny przykład UX w „realu”  i „Persony, użytkownicy i komunikacja w zespole” Ady Szostak, która w ramach zastępstwa za Agatę Lauwers w ekspresowym tempie przygotowała całkiem interesujący wykład i wyjaśniła jak skutecznie zbudować persony.

Trochę zawiodłam się na dwóch prowadzących, którzy zapowiadając ciekawe tematy moim zdaniem z różnych względów nie stanęli na wysokości zadania. Pierwszą taką prezentacją była „Design thinking jako uniwersalna metoda rozwiązywania problemów” (Marcin Piotrowski). Sam temat był dla mnie interesujący, momentami treści przekazywane przez prowadzącego wartościowe jednak sposób ich przekazywania
i prowadzenia wykładu spowodował, że niewiele z niego wyniosłam.

Drugą -„Jak na pięknie można zarobić? Nowoczesne (i ładne) aplikacje, producent treści intelektualnych
i pieniądze”
(Tomasz Kopacz). Prezentacja dotyczyła tematu, który jest mi ostatnio bliski – aplikacji Windows 8
i tego jak można na nich zarabiać. Niestety odnoszę wrażenie, że prowadzący za wszelką cenę chciał zaprezentować jak największą ilość informacji w zbyt krótkim czasie jaki został dla niego przeznaczony.
Po wszystkim nie mogę się pozbyć porównania do telewizyjnych lub radiowych reklam środków farmaceutycznych, gdzie w ostatnich sekundach twórcy starają się upchnąć wszystkie ustawowo wymagane treści.

Podsumowując  seminarium, mogę z całą pewnością stwierdzić, że warto było przyjechać i poznać różne spojrzenia wszystkich prelegentów na tematykę User Experience.

Zobacz>>>

Skontaktuj się z nami!

 
Mapa strony